Cieľ a výsledky |
EQM - PD v kooperácii s relevantnými partnermi (výskum, finančný
sektor, služby a zdravotne postihnuté osoby) definuje kritériá
kvality pre päť základných modulov. Tieto moduly reprezentujú
kľúčové procesy v oblastiach a) vzdelávanie, b) spôsob života c)
práca d) voľný čas a e) poradenstvo vzhľadom na zdravotne postihnuté
osoby . Hlavnou cieľovou skupinou pre program (v zmysle ďalších
výchovných programov) sú profesionáli, ktorí priamo pracujú so
zdravotne postihnutými osobami. Definícia kritérií pre manažment
kvality a vypracovanie nástroja pre hodnotenie (online dotazník) je
dôležitým nástrojom pre samo-hodnotenie inštitúcie za účasti
samotných osôb so zdravotným postihnutím v týchto procesoch.
|
Postupy |
Partneri analyzujú a definujú kritériá kvality pre rôzne
relevantné oblasti (vzdelávanie, spôsob života, práca, voľný čas,
poradenstvo). Okrem toho sprievodnými modulmi sú "účasť klientov,
komunikácia s klientmi (v zmysle teoretických postupov) a
rozširovanie informácií". Výsledkom projektu bude:
- Online dotazník pre hodnotenie kvality kľúčových procesov pri
práci so zdravotne postihnutými ľuďmi. Dotazník bude k dispozícii
pre profesionálov, aj klientov.
- Program ďalšieho vzdelávania pre profesionálov
Zdravotne postihnuté osoby sú schopné využiť tento nástroj na
podporu diskusií o kvalite a na zmenu postupov.
Program zblíži rozdiel vo vzdelaní medzi pracovníkmi a stredným
manažmentom. Profesionáli, ktorí pracujú priamo s klientmi - na
základe nástrojov a programu - sa stanú manažérmi kvality (Q -
managers) svojej vlastnej práce, podporovaní potrebami a hodnotením
klientov. Program pre ďalšie vzdelávanie "EQM-PD" bude k dispozícii,
nástroj poslúži ako základ pre pilotné vyhodnocovanie a proces
certifikácie.
V každom module bude pilotný postup a on line dotazník bude k
dispozícii pre profesionálov, aj pre klientov v rôznych európskych
jazykov.
Prednáška o projekte
- prezentácia v PowerPointe
|
Etapy práce: |
- Analýza: od 11/03 do 04/04
- Hľadanie konsenzu: od 05/04 do 11/04
- Obdobie operačnej činnosti: od 11/04 do 04/05
- Produkcia: od 05/05 do 10/05
- Pilotný postup / vyhodnotenie: od 11/05 do 04/06
- Finalizácia: od 05/06 do 10/06
|
Výsledky |
- On line dotazník pre hodnotenie parametrov kvality
- v oblasti vzdelávania zdravotne postihnutých občanov
- v oblasti práce pre zdravotne postihnutých občanov
- v oblasti trávenia (využívania) voľného času
- v oblasti spôsobu života zdravotne postihnutých občanov
- v oblasti poradenstva pre zdravotne postihnutých občanov
- Program pre ďalšie vzdelávanie profesionálov, ktorí priamo
pracujú so zdravotne postihnutými občanmi (CD - ROM, didaktické
materiály).
Hodnotiaci inštrument
pomôcka na seba-hodnotenie kvality práce profesionálov a hodnotenie ich práce klientmi
Príručka pre certifikačný proces
postup pri certifikačnom procese pre absolventov študijného programu so zameraním na zvýšenie kvality práce profesionálov, ktorí poskytujú služby ľuďom so zdravotným postihnutím
|
Operatívni partneri a ich zodpovednosť: |
Asociácia organizácií zdravotne postihnutých občanov
SR: hlavná zodpovednosť v module "poradenstva" a podpora v
module "komunikácia" (Slovensko)
Centro de Investigacion
en MinusvalidasUniversity of Cadiz: hlavná zodpovednosť v
module "hodnotenie" a podpora v module "nástroje" (Spain)
European Association of Social Service Providers:
hlavná zodpovednosť v module "rozširovanie informácií" and
"účasť" (Belgium)
FundatiaH: hlavná zodpovednosť
v module "voľný čas" a podpora v module "vzdelávanie" (Rumania)
Interessensvertretung behinderter ArbeitnehmerInnen:
hlavná zodpovednosť v module "work" a podpora v module
"poradenstvo" (Austria)
Lebenshilfe Graz und Umgebung -
Voitsberg: hlavná zodpovednosť v module "nástroje" a podpora
v module: "voľný čas" a "vyhodnotenie" (Austria)
Marie
Curie Association: hlavná zodpovednosť v module "spôsob
života" a podpora v module "práca" (Bulgaria)
SIGA:
hlavná zodpovednosť v module "rozširovanie informácií" in
Poland
S.I.N.N. (Social Innovative
network): iniciátor a koordinátor (Austria)
Szechenyi Istvan University: hlavná zodpovednosť
v module "vzdelávanie" a podpora v module koordinator v oblasti
didaktického materiálu. (Hungary)
Wyzsza szkola
humanistyczno-economiczna w Lodzi: hlavná zodpovednosť v
module "komunikácia - filozofické otázky" (Poland)
|
Kontakty |
- Dr. Manfred Pretis, project kontraktor
Lerchengasse
4c, A-8054 Graz Österreich Tel/Fax +43-316/251699 Neue
Nummer +43-699-12652070
- S.I.N.N. Sozial INnovatives Netz
Unternehmensberatung, Psychologie, Integrationspädagogik
email office@sinn-evaluation.at http://www.sinn-evaluation.at/
- Astrid Czerweny, project coordinator
S.I.N.N. (Sozial INnovatives Netz)
Lerchengasse 4c A-8054 Graz Mail:
astrid.czerweny@utanet.at Phone : 0043-699-12652071 http://www.eqm-pd.com/
|
|
|
Včasná podpora (IFF- Interdisziplinäre Frűhfőrderung und Familienbegleitung) deťom so zdravotným postihnutím (400.000 detí v EU) je holistickou metódou včasnej intervencie a prevencie dlhodobých obmedzení (vek: 0-6 rokov).
IFF bolo zavedené v pozdných 70-tich rokoch v celej Európe - rôznymi právnymi, organizačnými a vzdelávacími prístupmi.
Osoby, ktoré pracujú vo včasnej intervencii, prichádzajú z rôznych oblastí, ako je špeciálna pedagogika, (AT, DE, LU), medicína (LT, IT, EE) alebo pracujú v kombinácii s psycho -sociálnymi službami (NO).
Neexistuje žiadna krajina v Európe, ktorá by mala štandardizované vzdelávanie pre túto profesiu.
|
Cieľ a výsledky |
EBIFF má dva väčšie ciele:
- vytvoriť porovnateľné formálne a neformálne národné výcvikové systémy (IFF)
- zlepšiť dostupnosť k profesionálnemu výcviku.
Oba ciele sa dajú dosiahnuť pomocou nasledujúcich výstupov:
- Európsky vzdelávací certifikát "Včasná intervencia" (EBIFF) na základe ECTS
- Priamy seba hodnotiaci inštrument pre vyhodnotenie formálneho a neformálneho vzdelávania pre profesionálov včasnej intervencie a pre vzdelávacie inštitúcie.
- Dočasné certifikačné komisie, pozostávajúce z predstaviteľov rôznych vzdelávacích inštitúcií, tvorcov vzdelávacích programov, z profesionálnych organizácií a zo zástupcov užívateľov (rodičov). Ich úlohou je zhodnotiť dosiahnutie vzdelávacej úrovne na báze EBIFF.
|
|
Postupy |
- EBIFF analyzuje formálne a neformálne vzdelávacie príležitosti a
- definuje špecifiká povolania (IFF) vzhľadom na nevyhnutný obsah učebných osnov.
- Systém ECTS bude zavedený a prispôsobený pre prenos do formálnych a neformálnych vzdelávacích postupov vo včasnej intervencii.
- Využitie ECTS, vrátane pilotného projektu v partnerských krajinách, umožní porovnateľnosť a možnosť využitia požadovanej kvalifikácie.
- Pre začiatok ustanovenie dočasných certifikačných komisií umožní akreditáciu oboch výcvikových programov, formálneho aj neformálneho, na základe Európskeho vzdelávacieho certifikátu.
- Udržateľnosť bude zabezpečená cez stratégiu rozširovania.
Kurikulum odborného doškolovania vo Včasnej intervencii
- prezentácia v PowerPointe
|
|
Partnerstvo : |
- Maximálne geografické včlenenie spôsobom spojenia formálnych a neformálnych vzdelávacích programov do širokej celoeurópskej škály (AT, BE, CZ, EE, ES, GR, IE, IT, LT, NL, NO, PL, RO).
- Identifikácia relevantnej expertnej vedomosti cestou zahrnutia inštitúcií, ktoré reprezentujú najlepšie príklady včasnej intervencie z praxe.
- Maximálne zainteresovanie rôznych sektorov:
- priaznivci (profesionáli a rodičia)
- vzdelávacie inštitúcie
- výskumné inštitúcie (univerzity), tvorcovia vzdelávacích programov (ministerstvo školstva CZ)
- Maximálne rozširovanie v rámci Európy (Európska asociácia) a začlenenie existujúcich sietí od začiatku projektu.
|
|
Dotknuté skupiny: |
Primárne dotknutá skupina:
Experti včasnej intervencie, t.j. v starostlivosti, terapii zdravotne postihnutých alebo ohrozených (malých) detí a ich rodičov (riziková skupina od 2,6 to 7 % každej vekovej kategórie).
Sekundárne dotknutá skupina:
Zúčastnené rodiny (1,6 až 3% Európskych-agentúrnych organizácií), alebo okolo 400.000 rodín (veková skupina medzi 0 and 6): Žiadna iná práca nie je tak komplexná ako IFF (Speck), pretože práca sa vykonáva v rodinách, je založená na nejasnej prognóze, využíva rozličné metódy (napr. v závislosti na veku dieťaťa, na druhu postihnutia, alebo na motivácii)
|
|
Porovnateľnosť vzdelávacej kariéry umožňuje spoločnú európsku koncepciu nevyhnutnej základnej klasifikácie podľa IFF. IFF vyžaduje sústavné celoživotné individuálne učenie a ďalšie vzdelávanie, vzhľadom na individuálne potreby rodín a vzhľadom na sústavné narastanie poznatkov (neurológia, systémy, rozvojová psychológia, genetika, ...).
Európsky vzdelávací certifikát systemizuje a kompletizuje individuálne formy prístupu k vzdelávaniu a nevyhnutnej kvalifikácii.
|
|